Здравейте пичове в момента съм с 17ка джанта и един познат ми каза че ако сложа по малък цолаж ще има разлика в старта и като цяло във вървенето. Какво кажете вие дайте по едно мнение.
Известие
Collapse
No announcement yet.
От 17ка на 15ка джанта ще има ли разлика в вървенето
Collapse
X
-
Колкото по-лек е комплекта джанта+гума толкова по-лесно(бързо) ще ускорява колата.
Колкото по-тесни са гумите, толкова по-нестабилна ще е колата при висока скорост. И толкова по-добре ще копае в сняг.
Кажи каква ти е колата и с какъв мотор е и ще ти кажем с какви джанти е най-добре.
На моята 156ца 2.0тс оптималния размер според мен за летни е 205/55/16. С 15ки повечко се накланя в завоите, а със 17ки друса доста и се усеща, че и тежат.
За зимни - 195/65/15. Хем високи, хем г/д тесни, хем евтин и масов размер.
-
Първоначално публикувано от Todo Покажи съобщениеЗдравейте пичове в момента съм с 17ка джанта и един познат ми каза че ако сложа по малък цолаж ще има разлика в старта и като цяло във вървенето. Какво кажете вие дайте по едно мнение.156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
Освен теглото джанта + гума, има значение и външния диаметър на гумата.
Примерно с 185/55/15 ще се усеща автомобилът по-пъргав от такъв с гуми 195/60/15.Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеОсвен теглото джанта + гума, има значение и външния диаметър на гумата.
Примерно с 185/55/15 ще се усеща автомобилът по-пъргав от такъв с гуми 195/60/15.Last edited by DerMeister; d.m.y г., 22:26.Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
Mazda 6 2.3 2005
sigpic
Comment
-
Че ще има - ще има. Дали ще го усетиш - зависи.
Най-вече от теглото. Както ти казаха колегите.
Има 17ки и 17ки, както и 15ки и 15ки. Аз карам и на двата размера. Все са оригинални модели на алфа ромео джанти. Нямат голяма разлика в теглото. Върви със сигурност повече, но разликата почти не се усеща.
Естествено има и доста тежки 17ки, и ако ги смениш с някои от по-леките 15ки, ще усетиш голяма разлика.
Има една груба сметка за теглото на носещите части (демек тея дето предават движение - маховик/джанти/фланци/зъбни предавки/квото се сетиш). =X10 в теглото.
Демек 5кг в джантите ти е равно на 50кг в купето. Груба сметка разбира се, но относително вярна.
Comment
-
Ако са оригинални, значи са като моите. Не са тежки, като за 17ки.
Ако минеш на 15ки - вероятно ще сложиш телефонната шайба. И с тях карам. Разликата не е чудо. Вдигал съм ги, тежат почти еднакво.
Единствено по-малко друса заради височината на гумата. И се осещат по-леки, заради широчината на гумата и контактната площ.
Comment
-
Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщениеИ се осещат по-леки, заради широчината на гумата и контактната площ.Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
Масата зависи от контактната площ. Но и от още доста неща.
Контактната площ създава усещане за по-тежки джанти във волана и в самото поведение на пътя. Заради по-голямото сцепление.
Височината на гумата също създава такова усещане. Заради поемането на вибрациите.
Comment
-
Да, като уточни че става въпрос за поведението на пътя и промяната във волана - има логика
На автора на темата бих му препоръчал, ако минава на 15ки - 185/65/15 за зимни и 195/60/15 за летни.Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
Comment